Aventus open dagen

Posters om studenten te informeren

Hoe maak je de keuze makkelijker voor een nieuwe student?

Tijdens open dagen kan het voor docenten soms lastig zijn alle geïnteresseerde potentiële studenten te woord staan. Dan is een grote poster die bij de ingang van de lokalen hangt een uitkomst. Het traject dat studenten gaan doorlopen is op een eenvoudige manier in beeld gebracht. Welk studentenprofiel past bij mij? Welke vakken krijg ik? Wat kan ik doen als ik klaar ben met deze studie?

Iedere sector heeft een andere doelgroep

Niet iedere sector heeft hetzelfde type student. Zo is de belevingswereld van een it’er totaal anders dan iemand die de opleiding ruimtelijke vormgeving gaat doen. Daarom maakte ik voor elke sector posters met een verschillende uitstraling, aangepast op de doelgroep. Die verschillende uitstraling zit in kleurgebruik, gebruik van typografie en complexiteit (moet het eenvoudig of mag het wat ingewikkelder?). Hieronder een aantal voorbeelden.

POSTERS FASHION & DESIGN

Voor het team van de afdeling Fashion & Design was het belangrijk om een onderscheid duidelijk te maken tussen de verschillende profielen (studierichtingen). Ben je een Tailor, designer of product coördinator? Iedere poster heeft daarom een net iets andere uitstraling, waarin de verschillen en ook de overeenkomsten tussen de diverse opleiding duidelijk naar voren komen.

VORMGEVING & INTERIEUR / BEVEILIGER

Deze posters beschrijven de route die de student aflegt vanaf het eerste jaar tot de uitstroom. Door gebruikmaken van weinig termen ontstaat een duidelijk overzicht van vakken, competenties en onderwerpen.

POSTERS VOOR ECONOMIE & HANDEL

Voor de opleiding Administratief medewerker en office & management support was het van belang dat de studenten het eerste halfjaar allemaal hetzelfde traject doorlopen met basisvakken. Dit, zodat de studenten na een half jaar pas een richting hoeven te kiezen.