Tools voor teambuilding

Zakelijke tekeningen voor teams

Posters, infographics of een illustratie voor teamdagen

Tijdens een dagje teambuilding is een visual die kan worden ingevuld een effectieve en leuke manier om je team overzicht en inzicht te geven. Je team kan actief aan het werk met invullen en de uitkomsten zijn vaak heel verhelderend. Voor verschillende teams maakte ik posters die worden gebruikt als tool om de teamleden actief aan het denken te zetten en te motiveren voor evaluatie en/of te groei.

Infographics

Een infographic is handig voor team-managers die op een andere manier willen presenteren dan via een Powerpoint. Ik verzamel de informatie, organiseer de hiërarchie van belangrijkheid en maak er vervolgens een visuele vertaling van. Tijdens de presentatie geeft de infographic ondersteuning of verduidelijking van de boodschap.

Links: Route van de student. Wat missen ze, wat kan weg en wat hebben ze nodig om hun doel te bereiken. Rechts: infographic ter ondersteuning en verduidelijking van de inhoud van een presentatie.

Illustraties

Een illustratie die de uitkomsten van een teamdag in één afbeelding uiteenzet? Dat kan! Tijdens de bijeenkomst ben ik aanwezig en maak aantekeningen. Vervolgens vertaal ik de essentie van de uitkomsten naar een illustratie, die dient als reminder voor de teamleden. Wat ging goed? Wat kan beter? Waar zitten de pijnpunten in de communicatie van de teams? Allemaal voorbeelden van hoe een illustratie teams kan ondersteunen tijdens een veranderproces of evaluatie.