VISUAL BRANDING?
Jouw logo: een krachtig icoon dat de basis vormt van de hele uitstraling van je bedrijf. Met een professioneel logo creëer je herkenning, met Visual Branding creëer je impact. Met een goeddoordacht, krachtig én professioneel ontwerp word je een klantenmagneet.
Visual Branding wekt vertrouwen. Jouw klanten krijgen een goed gevoel bij jouw bedrijf. Het resultaat: meer interesse in jouw product of dienst.
Jouw logo is de start van je verhaal, visual Branding vertelt jouw hele verhaal. Laat mij jouw visuele verhalenvertelster zijn. Kijk in mijn portfolio hieronder als je overtuigd wilt worden.
WERKWIJZE VISUAL BRANDING
STAP 1: DE KLIK
In een eerste gesprek maak ik graag kennis met jou als mens. Wie ben jij? Als we een klik hebben, dan kijken we naar jouw bedrijf.
Wat wil je vertellen? Wat heb je nodig? En wat wil je bereiken met Visual Branding?
Als ik dat helder heb, doe ik jou een onweerstaanbaar aanbod.
STAP 2: DE BRIEFING
Hoe tof! Ik mag voor jou aan de slag. We gaan dieper in op de opdracht.
Ik vraag je het figuurlijke hemd van je lijf over je wensen, ambities, dromen, idealen en verwachtingen. Heb je zelf al een idee waar je naartoe wilt, zijn er struikelblokken of nog open eindjes? Die nemen we allemaal mee om zo tot een goede briefing te komen.
STAP 3: HET ONDERZOEK
Ik onderzoek wat de trends en ontwikkelingen zijn binnen jouw vakgebied. Wat doen jouw concurrenten? Hoe kan een trend bijdragen aan jouw unieke uitstraling? Maar ook: welke tools passen het beste bij jouw brand?
Jouw briefing en mijn onderzoek vormen het startpunt van mijn ontwerp voor jou.
STAP 4: DE SCHETS
Ik laat mijn creatieve brein het werk doen: ik schets, ontwerp en bedenk wat het beste past bij jouw bedrijf en merk. Natuurlijk verlies ik daarbij jouw doelgroep niet uit het oog. Die hersenspinsels verwerk ik in een aantal schetsvoorstellen die ik aan je presenteer.
Jij geeft je voorkeuren aan en samen maken we de keuze.
STAP 5: DE UITWERKING
Ik werk de schets verder uit. Dan visualiseer ik jouw logo op een visitekaartje, briefpapier, website, kleding, pand etc.
Jij ziet dan meteen welke uitstraling ik voor ogen heb. In overleg met jou maak ik eventueel de stap richting een identiteitsontwerp.
STAP 6: DE LEVERING
Tadaa! Het moment suprême: het uiteindelijke design is klaar.
Jij ontvangt alle bestanden die jij nodig hebt. In een huisstijlenhandboek vind jij, naast jouw onderscheidende logo, een verzameling van beelden, typografieën en kleuren, passend bij de identiteit van jouw merk. Dit handboek helpt jou om je identiteit consequent door te voeren in al jouw communicatie-uitingen.
Deze mensen gingen je voor
Bram Aaldering
Opperhoofd De Slimme JongensIk zocht een creatief iemand om mij te helpen met een fraaie opmaak voor de menukaart die ik had bedacht voor de Slimme Jongens.
In een gesprek liet Mirjam ontwerp zien die ze al gemaakt had, maar vooral haar enthousiasme gaf de doorslag. Ze is prettig in de omgang en heeft hele toffe brochures, spinnewebben en menukaarten voor ons ontwikkeld waar wij van onze klanten veel complimenten voor hebben gehad. Het meest waardevol in de samenwerking vond ik haar enthousiasme, creativiteit en persoonlijkheid.
Ik beveel Mirjam aan omdat zij je kan helpen het mooier te maken. Dus wil je een toffe brochure of fraaie tekening, zij helpt je van a tot z verder.
Bram Aaldering Opperhoofd De Slimme JongensConny Bosga
Onderwijsmanager AventusIk heb Mirjam ingeschakeld vanwege haar enthousiasme, jarenlange kennis en kunde vanuit het ‘oude’ vak naar het nieuwe ‘vak’ (van potlood tot digitaal). Zij heeft onze denkwijze verpakt in visie en samenhang.
De doorslag om met haar in zee te gaan was mijn vertrouwen in haar kunde en kennis.
Het heeft mij bijzonder mooie projectboeken voor het onderwijs opgeleverd, met een zeer attractieve uitstraling. Zij heeft ook onze leerroutes gevisualiseerd.
De samenwerking was soepel en inspirerend. Ze is makkelijk bereikbaar voor afstemming en de producten die ze heeft opgeleverd, daar kunnen wij echt wat mee. Ik kan Mirjam aanbevelen vanwege haar inlevingsvermogen, verdieping, toegankelijkheid en haar mooie producten.
Conny Bosga Onderwijsmanager AventusHelmy van der Werf
Expert proces & klant bij De Variabele“Maatwerk, mensen en persoonlijke verhalen, daar draait het om bij het vastgoedonderhoud van De Variabele.
Wat we doen is niet bijzonder of onderscheidend, de manier waarop we dat doen des te meer.
Dan heb je partners nodig die je helpen dit in beeld te brengen en waar te maken.
Met Mirjam hebben we (ik) zo’n partner gevonden.
Ze weet te vertalen en in beeld te brengen waar De Variabele uniek in is.
En, niet onbelangrijk, ze heeft al meerdere campagnes en selecties hebben bewezen dat onze klanten dat zien en ook zo ervaren.”
Helmy van der Werf Expert proces & klant bij De VariabeleYes! Maak voor mij ook zo’n lekker logo en een herkenbare huisstijl
Een professionele visuele uitstraling is belangrijk voor een bedrijf. Het bepaalt hoe de doelgroep je beoordeelt. Daarvoor heb je een goede grafisch ontwerper, visual designer of infographic designer nodig. FC-creatief kan je helpen om de uitstraling te krijgen die je verdient.